Servicii de mentenanţă IT

Luconsult este o companie certificată ISO9001 şi ISO27001, specializată în servicii de mentenanţă IT: administrare computere, servere, periferice, echipamente active de reţea, furnizare şi administrare de servicii de cloud computing, consultanţă IT, proiectare şi execuţie de lucrări de infrastructură. Cu o experienţă de 20 ani, suntem astazi o echipa matură de profesionişti, capabilă să ofere soluţii tehnice corecte pentru cele mai provocatoare sau presante situaţii inerente unui sistem informatic complex.

Mentenanță servere si servicii

Serverele sunt componentele vitale ale oricarui sistem informatic, administrarea lor având ca principal scop asigurarea unei functionări continue, sau cu întreruperi cat mai scurte posibil. Facem distincție între administrarea server-ului, ca echipament fizic sau virtual, și administrarea serviciilor găzduite de server-ul respectiv, cu atât mai mult cu cât acestea se află uneori în administrarea exclusivă a unor terți, cum ar fi situația aplicațiilor de tip ERP.


Paleta de operații specficie administrării serverelor include:

  • monitorizarea continuă a parametrilor esențiali hardware/software
  • notificarea automatizată si imediată a echipei tehnice în legatură cu evenimentele care anticipează sau consemnează o disfuncție
  • monitorizarea continuă a evenimentelor de UPS în cazul serverelor fizice on-premise (localizate la client), dublată de decizia automatizată de power-off pentru a preveni opririle subite, cu posibile consecințe negative hardware/software
  • soluții de backup bare-metal solide, capabile să reziste la atacurile informatice distructive sau la degradări hardware fatale ale echipamentului

În ceea ce privește serviciile, adesea numite popular tot "servere", acestea sunt functionalitațile pe care le pun la dispoziție serverele, mai exact ceea ce găsim la nivel 7 OSI: fileserver, email, web, DNS, DHCP, etc.
Administrarea serviciilor este specifică fiecăruia in parte, gradul de solicitare fiind în general direct proporțional cu anvergura rețelei. Cu toate acestea, unele servicii cer intervenții ocazionale chiar și în situația rețelelor mari, în timp ce altele solicită administratorul în mod constant.